Шо? Багато букв? Лінь читати? А я ж це для тебе писав цілу ніч)

Спеціально оце верхній рядок зробив таким, щоб зацікавити і натякнути, що тут дійсно щось цікавеньке і варте твоєї уваги…

Тому пропоную почати, а там подивимось як піде)


Тема вибору окулярів для водія чіпляє багато технологій і термінів.

І легко заплутатись коли на цю тему СТІЛЬКИ БРЕХНІ!

Тому почнемо з міфів! Багато людей думають, що:

… в жовтих окулярах у темряві стає світліше. Нажаль, ні!

… захист від ультрафіолету – це поляризація. І тут не вгадали!

… поляризація потрібна вночі проти фар. Знову мимо!

… антиблік і поляризація – це одне і теж. А це не так!

… можна вірити людям, які розповсюджують усі ці міфи! Не треба так!

Тому тут будемо оперувати лише перевіреною інформацією (деякі слова будуть клікабельними з посиланнями на нудні, але авторитетні джерела). Є питання?

- Про колір лінз. Які краще? Світлі, чи темні? Чи може жовті?

Справа в тому, що колір лінз – це взагалі не про колір, а про світлофільтр!

І взагалі вдумайся! Що таке «колір»?

Те, що ми називаємо кольором предметів, – це лише частина відбитого від них світла певного спектру. Адже частина світла предметами поглинається, а от інша частина – відбивається, що і робить їх взагалі видимими.

Напевне, із школи згадується, що біле сонячне світло складається зі змішаних «кольорів веселки». Ну фізика, дисперсія світла, призма, кольори, веселка, спектри видимі/невидимі, ультрафіолетові короткохвильові промені, інфрачервоні теплові хвилі, остання парта, потім випускний… наче вчора ж було… Згадалось? Ой, не бреши)

Так от, для прикладу, коли ми бачимо предмет «червоним», то це означає, що всі інші спектри світла поглинулись, а от саме червоні світлові хвилі від стиглої помідорки віддзеркалились прямісінько нам в оченята! З огірками майже так само – тільки зелене! Із салом там трохи складніше, але принцип той самий.

Коротше, з поняттями кольору і спектру розібрались. Їдемо далі?

- Стоп! А чому тоді в окулярах у лінз не колір, а «світлофільтр»?

Тому що, бляха, лінза реально фільтрує світло! Вона пропускає крізь себе лише певну частину. Іншу частину світла вона затримує. Навіть прозора лінза! Ну і звісно ще невелика частина світла віддзеркалюється кудись поверхнею лінзи.

Отже темна лінза фільтрує сильніше, і крізь неї ми бачимо менше світла. Вдень це ок, а вночі – ахтунг! Логічно? Отож!

Тому навіть в жовтих окулярах вночі світліше не стає! Бо будь-яка лінза фільтрує світло, і його стає менше, а не більше! Хоча було б прикольно)

- Але ж в жовтих окулярах нам дійсно здається, що стає світліше! Чому так?

А це тому, що жовтий світлофільтр ефективно блокує саме блакитні холодні спектри видимого світла, які переважають у сутінках та в похмуру погоду, а інші - пропускає. Це робить картинку більш чіткою і контрастною, нам стає легше сфокусуватися, і наш мозок сприймає це, як «стало світліше», але об’єктивно світла стало менше. Ніякої магії, нажаль)

- Шось забагато теорії! То які окуляри для автомобіля краще: жовті, коричневі, сірі, зелені?

Задам зустрічне питання. А яка резина для автомобіля краща: зимова, літня чи всесезонка? Очевидно, що це залежить від сезону, правда? Всьому свій час. От і з окулярами щось схоже, але різновидів кольорів і світлофільтрів більше.

Основні кольори водійських окулярів:

  • Жовті окуляри для водія ефективніші саме в умовах недостатньої освітленості, про що я казав трохи раніше.
  • Темні лінзи – для сонячної погоди, але ніяк не для ночі. Хоч сірі, хоч коричневі, хоч зелені. Справа не в кольорі, а в низькій світлопропускній здатності. Вночі в таких занадто темно.
  • «Універсальні» чи то світлі, чи то темні лінзи неоднозначних кольорів – це як «всесезонка» на колесах. Типу можна, але варіант точно не кращий.
  • Фотохромні окуляри для водія, які самі затемнюються на сонці. Для ефективного затемнення окуляри хамелеони для водіння потребують впливу ультрафіолетової складової світла, а в салоні авто УФ для цього недостатньо. Окрім того, їм треба певний час на реакцію. І є ще купа нюансів, які швидко розчаровують, нажаль.
  • Градієнтні, перехідні від темного зверху до світлого знизу (або просто із дзеркальною смужкою зверху). Це теж своєрідна спроба однією *опою всидіти на двох стільцях, що викликає певні незручності.

-  Фух! То шо мені робити, якщо мене бісять фари зустрічних машин?

Ось тримай заспокійливе, і десь у мене був телефон психолога…

А якщо без жартів, то звісно темні окуляри ефективніше захищають від засліплення фарами... Але назвати їх окулярами анти-фарами не можна, бо для ночі вони занадто темні. Тому задля безпеки на дорозі окуляри для ночі однозначно мають бути світлими, краще жовтуватими! Бо інакше, то вже не очки антифари, а якісь окуляри-вбивці або анти-пішоходи, і це вже не смішно.

- Але ж як жовта лінза допоможе проти ксенонових фар?

Не треба думати, що можна просто купити найкращі окуляри для нічного водіння і потім комфортно дивитись на зварювання чи лазер. Яскраве світло залишиться яскравим, як і світло зустрічних автомобілів. Не треба чекати дива і спеціально туди дивитися. Краще так само трохи відводити погляд як і раніше. Але жовта лінза частково відфільтрує холодну блакитну складову білого світла і зробить його м’якішим, теплішим і менш травмуючим. Таким чином, ефект засліплення дальнім світлом фар буде зменшено. Ось так воно і працює.

- Так а чому взагалі відбувається це кляте засліплення?

Заспокойся! Дивись, причин виникнення ефекту засліплення декілька:

  • при недостатньому освітленні наші зіниці автоматично розширюються, щоб пропускати більше світла і краще бачити … і у цей момент зустрічка лупашить нам своїм лінзованим діодним світлом крізь мозок прямісінько у потилицю із внутрішнього боку!
  • Наш нічний зір більш вразливий саме до холодних спектрів світла. Там все складно, але якщо розібратися, то стає зрозуміло навіть чому на машинах стопи світяться саме червоним, а не синім. Спойлер: бо червоне тепле світло навпаки найменш травмуюче.
  • Тому що всякі *удаки не перемикаються вчасно на ближнє світло на трасі.
  • Тому що деякі водятли неправильно налаштовують свої фари.
  • Тому що самі хитро*опі їздуни ставлять у фари неправильні лампи.
  • Тому що треба за це взагалі-то штрафувати, але нема порядку.
  • Тому що не захистили зір нашими "Обладунками для очей", а от це якраз можна зараз виправити. Dospehi.com.ua)

- Обладунки для очей? То це все заради того, щоб продать мені окуляри?

Ні, блін, це все заради того, щоб на цю статтю можна було посилатися і не розказувати одне і те саме по 100500 разів різним людям. І ще щоб люди знаходили перевірені чесні відповіді на свої питання в одному місці, а не по всьому інтернету серед купи брехні. Але якщо таки купиш у нас окуляри, то зустрічні фари не будуть тебе мучать… як і совість ;)

- Та я ж якраз і хочу купити антиблікові окуляри для водіння, а ти мені тут розказуєш… То які краще?

"Антиблікові"? Не люблю це слово! Люди так часто плутаються із цими бліками, антибліками…

Давай розберемося що таке бліки, бликування, відблиски і взагалі блиск.

Блік – це світлова пляма відбитого світла з поверхні, яка здатна відблискувати.

Цей блискіт сприймається нами як світловий шум, який може заважати.

Наприклад, мокрий асфальт під певними кутами сонця - може так відблискувати, що це навіть вдень водія сліпить. От на цей випадок якраз потрібні темні поляризаційні водійські окуляри!

Поляризаційні окуляри – це ті, які вміють вибірково фільтрувати саме оцей світловий шум, який ми називаємо бліками. Тому в народі полярики часто називають антибліковими окулярами, але це некоректно і породжує масу непорозумінь.

Антиблікові окуляри – це ті, які мають спеціальне антивідблискове покриття. Пам’ятаєш я казав, що частина світла з поверхні лінзи кудись віддзеркалюється? Оці відблиски з поверхні лінз якраз і є бліками. І це теж іноді заважає коли хочеться досягти ідеально чистої картинки, максимальної прозорості лінз і тд. Тому для лінз придумали складні антирефлексні покриття, які збільшують світлопропускну здатність лінз. Ще такі лінзи називають просвітленними. Це дуже важливо для складної оптики: приладів нічного бачення, телескопів, біноклів, об’єктивів і т.д.

Отже, окуляри з антибліком пропускають більше світла, і при цьому самі по собі менше блікують. Так противідблискові лінзи ззовні виглядають більш прозорими, а по якості ще й покращують картинку (і мова не лише про селфі).

- Задовбав! То мені треба окуляри з поляризацією чи антиблікові?

Та кажу ж – для всього свій час. Якщо проти сонця і бліків у яскраву погоду – то звісно темні полярики. А якщо проти фар вночі, то звісно краще жовті окуляри з антибліком.

- Ну нарешті! Я поки це читав на екрані, то вже і очі почали боліть!

О! Це тому що екранне світло теж ніфіга не корисне.

Коротше, тоді для тебе взагалі є шикарний варіант!

Мова піде про дійсно універсальне рішення, яке вирішує одразу купу проблем!

Окуляри для водіння вдень і вночі, які ще й для роботи за комп’ютером підходять!

Смачного борща вони не зварять, але свою очкову справу роблять на 100%!

І тепер, ти готовий зрозуміти наскільки вони крутезні! Я, власне, заради цього все це і написав)

- Стоп! Так ти ж, казав, що нема універсальних рішень!

Хе-хе) Не казав! Перечитай уважніше)

Але колись і сам так думав (поки не знайшов це рішення)!

Спойлер: окуляри одні, а лінзи різні! Але і міняти їх не треба! Як так?)

Зараз все поясню на окремій сторінці. Ось клікай ТУТ)

Або просто спробуй якийсь із ЦИХ ВАРІАНТІВ (зроби ТИЦЬ).

Дякую, що до сюди дочитав. Я, бляха, старався)